onsdag 21 augusti 2013

Hej

Det var verkligen länge sedan som jag skrev någonting vettigt här. Sommarlovet har varit underbart och jag har lagt tiden någon annanstans. Rätt så skönt måste jag säga. Självklart var sommaren alldeles för kort, men det gäller att njuta i nuet vilket jag ständigt försöker intala mig själv och försöker lära mig själv. Det är sjukt svårt. Någon som har något tips?!?

Jag tror att detta är tredje veckan som jag jobbar efter semestern. Dagarna flyter på och äts upp, så jag har tappat räkningen. I går var det upprop för eleverna och idag hade vi vår första riktiga skoldag. Fast så "riktig" vet jag inte om jag kan kalla den. Var lite kaos men skolfoto mitt i allt. Imorgon ska jag vara mer strukturerad och eleverna ska få sina första böcker. De har längtat.

Jag har fått nya elever och några gamla har försvunnit, men det känns bra. Det är sjukt mycket att göra nu. Upprop, föräldrarmöte, Raoul Wallenbergdagen, utvecklingssamtal, kartläggningar, organisering av material, planering av alla ämnen, inboka besök osv. Man kan verkligen jobba ihjäl sig.
Denna veckan har jag redan jobbat 6 1/2 timme över, på tre dagar. Men som tur ska jag sluta tidigt på fredag då jag ska upp till Sälen och springa Vasastafetten. Ska bli roligt, spännande och lite av en utmaning. :)

Idag blev det backträning med Hanna. Men med två par trötta ben och ännu tröttade huvuden så blev det inte så länge, men vi kom ut. Vilket denna gång var det viktigaste tror jag :) Nu ska jag göra mig en god sallad av gurka, paprika, tomat, avokado, kalkon och fetaost. Sen blir det söndagens avsnitt av True Blood. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar